Edukacja – Polska 2015

Posted: Maj 23, 2012 in Polska
Tagi: , , , , , , , , , , , , ,

Opisowy program zmian edukacyjnych w Polsce.

Szkoła nie chce i nie potrafi dostrzec potencjału ucznia zmieniając go w bezradną maszynę uzależnioną od systemu i zapotrzebowania na jego dyplom…

Zaczynając prezentować wam swój program nie mamy zamiaru wyłożyć na stół jednej lub tysiąca stron bezwartościowych obietnic i paragrafów …

Zamierzamy w sposób prosty i logiczny wyłożyć wam co możemy zaoferować: Polsce, obywatelowi ,emerytowi, młodzieży czy kreatywnemu przedsiębiorcy …

Nie zamierzamy tworzyć litery prawa ubarwiając ją prawniczym bełkotem … Prawo jest po to, aby służyło każdemu człowiekowi i było zrozumiane przez każdego obywatela niezależnie od jego pochodznia, wykształcenia i wychowania …

Najważniejszą rzeczą dla każdego człowieka oprócz miłość jest edukacja oparta na logice i pragneniu pogłębiania wiedzy poprzez samo doskonalenie …

Szkoła nie może być ośrodkiem strachu , patologi , siedliskiem kłamstw i uwstecznienia … Szkoła ma być kuźnią talentów, która w płynny, inteligentny sposób naprowadzi i nakieruje młodego człowieka do właściwej drogi życiowej poprzez poznanie jego pragnień ,marzeń i zdolności …

Nie można z ucznia uczynić patologicznego kłamcy , bezstresowo wychowywanego mamisynka, któremu zdaje się, że wszystko można osiągnąć poprzez ignorację, pieniądze, zastraszenie czy brutalność wobec kolegów, nauczycieli, rodziny i otoczenia …

Co jest powodem tego, iż szkoła stała sie masowym producentem użytecznych idiotów, nieporadnych życiowo istot i zagubionych geniuszy ?

Powodem tym jest deprawacja społeczna, która w każdym kraju zaczyna swą drogę od edukacji i wychowania …

Zdemoralizowany naród przestaje dbać o swoją inteligencję pragnąc nałogów i rozrywek zamiast pracy i nauki …

Drugim czynnikiem jest wyelimiowanie z życia społecznego prawdziwych autorytetów, mistrzów i zastąpienie ich czarną elitą gwiazd i deprawatorów życia publicznego …

Ten właśnie powód łączy się bezpośrednio z trzecim powodem jakim są media i ich wpływ na młodego człowieka : agresja , negatywne wzorce i autorytety namawiające swym zachowaniem do patologi i nałogów doprowadziły w ciągu kilku lat umysł młodego człowieka do całkowitej dewastacji, wzmocnionej złą edukacją , relacjami w grupie rówieśniczej, rodzinnej oraz żywnością GMO …

Czy można ten proces odwrócić ?
Tak, jednak będzie to proces niezwykle trudny i mozolny bazujący na podłożu psychologicznym i edukacyjnym – wymagający udziału szkoły ,rodziców i całego społeczeństwa …

Powrót do pewnych wartości spotka się z oporem zdeprawowanej młodzieży, której należy wskazać w jaki sposób jej spostrzeganie rzeczywistości zostało zmienione i zmanipulowane…

Edukacja musi całkowicie odmienić swoją twarz , cele i sposoby działania …

Co zamierzamy zrobić .

System edukacyjny w Polsce powinien jasno określać jak ważny jest proces nauczania dziecka wspierany radami rodziców i samego dziecka …

Tak naprawdę dziecko jest najistotniejszym elementem edukacji i przyszłości narodu.

Nie można więc pozwolić sobie na błędy edukacyjne, które uczynią z dziecka strachliwe, nieszczęśiliwe i nieporadne „coś” co ma być użyteczne tylko dla państwa jako forma niewolniczej egzystencji …

Edukacja ma wskazywać jak kreować swoją świadomość, wartość … tak aby człowiek współtworzył państwo za sprawą swojej wiedzy, umiejętności, inteligencji i kreatywności.

Drugim nie mniej ważnym elementem edukacji jest rodzic, który od urodzenia spostrzega w dziecku potencjał twórczy podążający w kierunku jakim zechce samo dziecko …

Oczywiście rodzic powinien stymulować zainteresowania dziecka (nie kreować je- ponieważ jest to utopijna droga do szczęścia rodziców kosztem dziecka) zwracając uwagę na jego wybór, emocje i podejście do wybranych dziedzin nauki czy sztuki …

Trzecim elementem jest nauczyciel, który powinien stać się mistrzem i mentorem młodego człowieka, który odpowiada na jego pytania, dociekania i zainteresowania …

Mistrz powinien być osobą, której autorytet i umiejętność konwersacji, logicznego myślenia stały się sensem życia… tak aby uczeń mógł szanować nauczyciela i dążyć w kierunku, który pozwoli mu osiągnąć poziom mistrza a nawet przewyższyć go w umiejętnościach …

Celem nauki ma być wiedza budowana w oparciu o kreatywne marzenia i logiczne poczynania wsparte realnym działaniem dążącym w kierunku spełnienia powyższych życiowych marzeń …

Chcemy aby szkoła była kontynuacją domu w którym uczeń i mistrz poczują wzajemną potrzebę nauczania i nauki …

Szkoła ma edukować poprzez logiczne pytania i odpowiedzi… Nauka ma być naturalnym procesem dostosowanym do potrzeb ucznia …

Chcemy aby żłobki przestały istnieć, aby rodzina na powrót stała się rodziną, aby na nowo wzrosło znaczenie rodziny wielopokoleniowej w ,której dziadkowie stają się nie tylko kreatywnym elementem współegzystencji ale rownież źródłem wiedzy i nauki …

Przedszkole – podstawówka – szkoła zawodowa – studia

Jasno i klarownie, bez określenia wieku rozpoczęcia edukacji i bez przymusowej edukacji państwowej …

Stawiamy na inteligencję nie na wykształcenie , stawianiu na wiedzę a nie na dyplomy … Kreujemy nowe pokolenia tak aby były dumne, że są ludźmi i obywatelami Polski ,mogącymi dążyć do swoich pozytywnych marzeń i pragnień …

Chcemy aby język Polski i historia stanowiły podstawę każdego programu edukacyjnego … Pozostałe przedmioty na poziomie podstawowy i rozszerzonym w zależności od predyspozycji dziecka, jego chęci, pragnień i możliwości …

Chcemy aby dziecko częściej myślało, niż przyswajało na pamięć wiele bezsensownych materiałów nie wpływających na inteligencję i wiedzę …

Szkoły zawodowe zastąpią technika i licea, ucząc ucznia indywidualnie dowolnego wartościowego zawodu w, którym widzi on swoją przyszłość …

Szkoła zawodowa (5lat nauka i praktyka) zakończona zostanie egzaminem zawodowym .

(przed studiami każdy powinien posiadać wartościowy zawód mogący w każdej chwili stać sie głównym źródłem utrzymania człowieka)

Najważniejszą dla nas rzeczą jest likwidacja fikcji jaką była i jest matura stająca na drodze młodych ludzi w drodze ku studiom …

Jeden egzamin nie może decydować o wiedzy, inteligencji i umiejętnościach ucznia … Ponieważ krzywdzi to osoby o mniejszej odporności psychicznej oraz osoby nakierowane na konkretny przedmiot edukacji … Egzamin maturalny stał się polem minowym eliminującym niekiedy najzdolniejsze i kreatywne jednostki …

Naród nie potrzebuje miliona bezproduktywnych urzędników ale miliona nowych nauczycieli, mistrzów i autorytetów dla młodzieży …

Inwestujmy w rozwój, naukę, moralność i edukację. Tony dokumentów i bezwartościowych pieniędzy nie polepszą rynku pracy, nie zwiększą dochodu narodowego, nie zmniejszą inflacji i siły intelektualnej państwa…

Skończmy z kłamstwami, uwstecznieniem intelektualnym, zastojem duchowym i gospodarczym …
Szybka reforma edukacji jest kluczowym elementem lepszego jutra …

Rozwój Ligii związany jest bezpośrednio z rozwojem ludzkiej świadomości, który wskazuje człowiekowi wszystkie rozwiązania na płaszczyznie wolności duchowej – wewnętrznej wolnej od nałogów i popędów …

Zdrowy naród to moralny naród w, którym edukacja odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu wolnego, etycznego światopoglądu odpornego na manipulacje polityczno – religijno – medialne …

1.Rodzina głównym elementem tworzącym zainteresowania dziecka.

2. Wielopokoleniowa rodzina alternatywą dla żłobków (proponujemy aby dzisiejsze (niestety) umieralnie nazywane domami złotej jesieni pomogły w wychowaniu dzieci osób trzecich dając dzieciom i sobie radość, nadzieje i nowe życie. Rodzice w zamian wspomagałyby lub adoptowały starsze osoby … tak aby te straszne miejsca mogły zmienić swoje oblicze lub przestać istnieć …

3. Roczne przedszkole zintegrowane ze szkoła (łatwość przejścia i aklimatyzacji dziecka)

4. 8 letnia szkoła podstawowa nastawiona na program indywidualny dostosowany do potrzeb i umeiejętności ucznia … Alternatywna nauka w domu …

5. 5 letnia szkoła zawodowa dostosowana do wymogów ucznia, oparta w głównej mierze na praktykach zawodowych.

6. Studia 5 lub 6 lat w czase ,których od pierwszego roku każdy student łączyć się będzie z mistrzem od zajęć indwidialnych oraz mistrzem zawodowym (w okresie przed emerytalnym) dzięki czemu na stanowisku pracy w firmie nastąpi naturalna wymiana pokoleniowa służąca firmie i państwu …

Nauczyciele :

1. Pensja (nauczyciel, mistrz)
Każda rodzina posyłająca dziecko do szkoły będzie dostawała tzw : bonus podatkowy zmniejszający podatki o 10-15 % pieniądze te zostaną w pierwszym wariancie przekazane jako wynagrodzenie dla nauczyciela lub zostaną przeznaczone na indywidualna naukę ucznia w warunkach domowych.

2. Finansowanie szkół – poprzez zmniejszenie podatku dla rodziców pieniądze odprowadzane będą na konto szkoły i umiejszane o pensję nauczyciela tworząc samonapędzającą się maszynę …

3. Program nauczania budowany na zasadach logicznego przyswajania wiedzy … Przedmioty obowiązkowe: Historia, język ojczysty , etyka , podstawy matematyki , biologi, fizyki oraz chemi . Zajęcia kształtujące: plastyka, muzyka i wychowanie fizyczne …

4. Program indywidualny zależny od zainteresowań ucznia

5. Tygodniowy czas nauki nie może przekroczyć 30 godzin tygodniowo …
O ile uczeń sam nie dąży do samodoskonalenia swoich umiejętności i pasji…

(skrót)

Wojciech Dydymus Dydymski

copyright by Liga Świata ‚ 2008r
Kopiowanie w całości lub w fragmentach tylko z podaniem źródła i nazwy twórcy.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s